Svampens Dag i Perstorp 17/9 2016

svamp-karljohan-s

Välkomna till en dag i skogen med svampplockning!

Vi samlas på Icas parkering 17 september kl 09.00 och delar upp oss grupper. Sedan förflyttar vi oss ut i valfri skog för att plocka svamp. Återträff igen på Studieförbundet Vuxenskolan på Stockholmsvägen 14D klockan 13.00 för examination av de svampar vi har hittat. Vi kommer då att lära oss vilka svampar som är ätliga och vilka som inte är det. Tanken är att vi ska upptäcka fler svampar att ha i vår matlagning. Perstorps svampexpert Yngve Carlsson kommer att medverka.

Medtag korg, renskniv och eventuellt en svampbok. Medtag gärna matsäck. Kläder efter väder. Fika kommer att finnas till självkostnadspris på eftermiddagen. Ingen anmälan behövs.

Ett samarrangemang med Perstorp Naturskyddsförening, Trädgårdsföreningen Perstorp och Studieförbundet Vuxenskolan.

Info: Kjell Andersson