Spännande filmvisning i Perstorp!

vildaskaneValar, vargar och vilda platser!

I samarbete med Studiefrämjandet, Naturskyddsföreningen och Stiftelsen Skånska Landskap erbjuder fotografen och biologen Johan Hammar olika föreningar en inspirerande bildvisning om skånska naturupplevelser.

Skåne är inte platt! Det är inte bara åker. Även om många tror det. Naturen i Skåne är på många håll dramatisk och här finns en mångfald av arter och upplevelser som få landskap kan matcha. Man kan spara efter valar, uppleva tropisk konsert av gröna trädklättrande grodor eller orrtupparnas kamp på myren. Man kan vandra längs milsvida sträder eller plocka hjortron på myrarna i norra Skåne.

Under de senaste åren har Johan fotograferat och filmat landskapets främsta naturupplevelser och naturområden och nu vill han inspirera andra att ge sig ut och upptäcka
Bildvisningen är ett samarbete med Studiefrämjandet, Stiftelsen Skånska Landskap och Naturskyddsföreningen. Naturskyddsföreningen Perstorp och Örkjelljunga har tillsammans med Klippanbygdens Natur bjudit in Johan. Kaffe och tilltugg finns efter filmen.

Plats: Församlingshemmet i Perstop
Tid: Torsdagen den 20e februari kl 19.00